Metrojaya sepadukan urus niaga dalam, luar talian

BeritaHarian Wed, Sep 21, 2022 06:14pm - 1 year View Original


KUALA LUMPUR: Metrojaya memulakan langkahnya dalam perjalanan digital dengan menyepadukan kedai luar talian dan dalam talian bagi tempoh 12 bulan akan datang supaya kekal relevan dalam peredaran masa.

Pengerusinya Andrew Khoo Boo Yeow berkata, gedung gaya hidup itu yang ditubuhkan pada 1976, bergerak menuju arah baharu bagi memenuhi permintaan pengguna dengan gedung konsep yang menyegarkan untuk generasi akan datang.

"Pengalaman membeli-belah pada masa hadapan adalah dengan melibatkan lebih ramai pelanggan, berdaya teknologi dan saiz gedung yang lebih kecil. Pelanggan boleh memesan dalam talian, mengambil pembelian mereka di gedung atau dihantar ke rumah.

"Zaman anda yang mempunyai sebuah gedung serbaneka yang besar, kira-kira 200,000 kaki persegi (kaki persegi) sudah berlalu. Format saiz baharu kami yang ideal antara lebih 20,000 dan 40,000 kaki persegi," katanya kepada Bernama selepas perasmian besar-besaran cawangan terbaharu Metrojaya di LALAport Bukit Bintang City Centre di sini hari ini.

Sebagai sebahagian daripada usaha berterusan untuk merombak jenama itu, Khoo berkata ia akan terus membuka gedung konsep generasi akan datang di semua kawasan perniagaan sedia ada bermula dengan Kota Kinabalu pada 2023 dan merancang untuk membuka gedung baharu di Lembah Klang dan Pulau Pinang.

Beliau juga berkata, memandangkan persekitaran ekonomi pada masa kini yang sukar diramalkan, jenama itu juga telah melaraskan struktur kos untuk kekal lebih berdaya tahan dan bersedia menghadapi sebarang cabaran.

"Pada tahun ini, ia adalah baik, tetapi kita tidak pada tahun hadapan.

"Sama ada akan berlaku kemelesetan atau tidak, masih ada orang yang akan berbelanja. Jadi, kesemua ini adalah untuk mendapatkan pelanggan yang betul dan membawa masuk jenis produk yang sesuai," katanya.

Gedung terbaharunya di LaLaport menawarkan beberapa jenama dalaman termasuk East India Company, Somerset Bay dan Living Quarters. Ia juga menampilkan jenama seperti Bill Keith, Yani Bakthiar dan Cynthia Tang.

Khoo juga adalah Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif Malayan United Industries Bhd (MUI).

MJ Department Stores Sdn Bhd ialah cabang peruncitan bagi MUI, yang memiliki cawangan Metrojaya di Malaysia. – Bernama

The content is a snapshot from Publisher. Refer to the original content for accurate info. Contact us for any changes.






Related Stocks

MUIIND 0.065

Comments

Login to comment.