Haily giat laksana aktiviti kemasyarakatan, ESG

BeritaHarian Tue, Nov 08, 2022 12:50pm - 1 year View Original


KULAI: Syarikat pembinaan Haily Group Bhd (Haily) memulakan satu siri aktiviti pemerkasaan masyarakat sebagai sebahagian daripada agenda ESG yang lebih meluas.

Syarikat itu dalam satu kenyataan berkata, pada suku akan datang, kumpulan juga terbuka untuk memperuntukkan sumber kewangan dan bukan kewangan bagi menjalankan program sosial yang boleh meningkatkan kesejahteraan masyarakat.

"Lanjutan daripada usaha ESGnya, Haily telah menganjurkan Kempen Derma Darah 2022 pada 7 November, dengan kerjasama Hospital Sultanah Aminah (HSA).

"Kempen Derma Darah berlangsung di ibu pejabat Haily di Kulai, Johor di mana sejumlah 51 paket darah telah dikumpulkan daripada penderma yang kebanyakannya terdiri daripada kakitangan Haily serta keluarga dan rakan mereka.

"Mereka yang mengambil bahagian dalam kempen itu juga termasuk pekerja dari kilang di kawasan kejiranan. Haily berharap dapat menyokong masyarakat dan membekalkan darah kepada mereka yang memerlukan," kata kenyataan itu.

Sementara itu, Pengasas dan Pengarah Eksekutif Kumpulan Haily See Tin Hai berkata, selama bertahun-tahun, Haily telah memainkan peranan penting dalam memajukan kebajikan awam.

"Sebagai sebahagian daripada misi syarikat kami, kami ingin mengekalkan hubungan yang berpanjangan dengan pelanggan yang kami dihormati sambil mengekalkan piawaian tertinggi untuk alam sekitar, keselamatan dan kesihatan.

"Untuk mencapai matlamat ini, kami telah memutuskan untuk menambah baik agenda ESG Kumpulan, dengan itu, menganjurkan satu siri program sosial pada bulan-bulan akan datang. Yang pertama ialah kempen derma darah.

"Kerjasama dengan HSA ini adalah untuk meningkatkan kesedaran orang ramai tentang kepentingan dan faedah derma darah serta menggunakannya untuk memberi inspirasi kepada masyarakat untuk bersama-sama menyumbang pada masa yang diperlukan bagi menambah kekurangan tabung darah yang berbaki dari tempoh pandemik," tambahnya.

Menurut beliau, berikutan Kempen Derma Darah, langkah Haily selanjutnya dalam mempercepatkan usaha ESGnya dalam masa terdekat adalah Kempen Memungut Sampah 2022 dan Kursus Kesedaran SHASSIC 2022.

Kempen Memungut Sampah 2022 adalah untuk mewujudkan kesedaran dalam kalangan kakitangan Haily dalam memastikan persekitaran premis Haily sentiasa bersih dan kemas.

Berlangsung pada 12 November 2022 di Kawasan Perindustrian Indahpura, program itu, katanya, adalah peluang untuk semua individu membantu dalam mewujudkan persekitaran yang lebih bersih.

Di samping kempen itu, Haily juga telah mengatur pemasangan tong kitar semula di ibu pejabatnya untuk menggalakkan amalan kitar semula yang baik.

Kursus Kesedaran SHASSIC, yang berlangsung pada 13 Disember 2022 pula adalah bertujuan untuk meningkatkan kesedaran tentang persekitaran kerja yang selamat melalui pengetahuan dan pemerkasaan.

Sebagai sebahagian daripada program kesedaran keselamatan, pegawai keselamatan dan kesihatan Haily serta penyelia keselamatan tapak dijemput untuk mendengar dan belajar daripada jurulatih keselamatan yang kompeten dari Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan.

Katanya, usaha niaga itu cukup menunjukkan usaha Haily, kerana mereka berusaha untuk memenuhi tujuan mereka untuk memastikan rumah yang selamat, selesa dan persekitaran yang mapan.

The content is a snapshot from Publisher. Refer to the original content for accurate info. Contact us for any changes.






Related Stocks

HAILY 0.530

Comments

Login to comment.