SNS Network Technology tawar tiga peranti mampu milik untuk pelajar

BeritaHarian Mon, Nov 21, 2022 11:55am - 1 year View Original


IPOH: SNS Network Technology Bhd (SNS), penyedia sistem dan penyelesaian teknologi komunikasi maklumat (ICT), menawarkan tiga peranti mampu milik yang dikhususkan kepada pelajar bagi mendapat akses kepada teknologi yang menjadikan pembelajaran lebih mudah dan menyeronokkan.

Tiga peranti yang ditawarkan itu adalaj JOI Chromebook C100 bersaiz 11.6 inci (RM599), JOI Classmate 10 bersaiz 11.6 inci (RM799) dan JOI Classmate 30 bersaiz 14.5 inci berharga RM1,199.

Syarikat dalam satu kenyataan berkata, ketiga-tiga model ini ditawarkan di bahagian Education Store di laman membeli-belah dalam talian SNS, iTworld.com.my dan Gloo.com.my.

"Pelajar dan pendidik yang layak boleh mendaftar ke Kedai Pendidikan untuk produk harga khas di mana terma dan syarat dikenakan.

"Memandangkan sekolah mengamalkan pembelajaran hibrid, pelajar dikehendaki dihubungkan melalui Internet untuk pendidikan. Ketiga-tiga model komputer riba ini memenuhi keperluan pelajar dan dilengkapi dengan prestasi yang agak tinggi.

"Ia adalah komputer riba yang baik untuk pelajar yang mempunyai prestasi yang agak tinggi dan ciri-ciri mesra kanak-kanak tanpa perlu berbelanja berlebihan," kata kenyataan itu.

SNS berkata, semua model computer riba itu dilengkapkan dengan pelbagai aplikasi melalui Google Play Store untuk Google Document, Google Sheet, Google Meet, dan penyemak imbas web Chrome menjadikannya pelbagai alat pendidikan yang lengkap.

"Semua model ini amat lengkap untuk kemudahan para pelajar untuk menjalani pembelajaran secara hibrid dan cukup lengkap dengan perisian selain ciri-ciri terkini yang ada pada komputer riba itu," kata SNS.

Sebagai contoh, JOI Chromebook C100 memiliki saiz yang sesuai untuk pelajar dan cukup lasak untuk menahan setitik dari dua kaki semasa disahkan tahan air IP41.

Sistem pengendalian Chrome mengemas kini secara automatik, hayat bateri yang panjang dan skrin sentuh responsif mengurangkan penyelenggaraan peranti.Menyambung ke Internet dan persisian mudah dengan WiFi dan Bluetooth, ditambah port USB, HDMI, fon kepala/mikrofon 3.5mm dan kad SD.Manakala JOI Classmate 10 dilengkapi dengan paparan HD 11.6" yang lancar dan jelas dan kamera web berputar 360 darjah yang sesuai untuk kelas dalam talian.

Komputer riba itu mempunyai reka bentuk lasak yang tahan jatuh dari 2 kaki, yang menjadikannya peranti pembelajaran yang tahan lama.

"Ibu bapa tidak perlu bimbang apabila anak-anak mereka menumpahkan minuman di komputer riba mereka kerana Joi Classmate 10 tahan habuk dan kalis air.Ia dikuasakan oleh Pemproses Intel Celeron® N4020, Intel® ® UHD Graphics 600 dengan 4GB RAM dan 128GB EMMC.

"Sistem pengendalian komputer riba juga menyokong Windows 10 Pro untuk tujuan pendidikan. Komputer riba ini mempunyai berbilang port berguna, termasuk HDMI, USB, SLOT kad SD, USB Type-C dan port Audio.

"JOI Classmate 30 dilengkapi dengan paparan HD 14.5" yang lancar dan jelas dan mempunyai reka bentuk lasak yang tahan jatuh dari 2 kaki, menjadikannya peranti pembelajaran yang tahan lama. Kompiuter rib aini tahan habuk dan kalis air," katanya.

Mengikut syarikat itu, papan kekunci juga boleh menahan sehingga 100 sentimeter padu air di dalamnya.

JOI Classmate 30 dikuasakan oleh Pemproses Intel CoreTM i3-1005G1, Intel® ® UHD Graphics 600 dengan 4GB RAM dan 128GB SSD. Sistem pengendalian komputer riba juga menyokong Windows 10 Pro untuk tujuan pendidikan.

Komputer riba iitu mempunyai pelbagai port berguna, termasuk port USB 2.0 Type-A, USB 3.2 Gen1 Type-A, RJ45, HDMI, port VGA, Micro SD Card Reader, Combo Audio Jack dan Kensington Lock. SNS juga menawarkan peranti pendidikan lain seperti Apple, AVITA, Dell, HP, Huawei, Lenovo dan Microsoft.

The content is a snapshot from Publisher. Refer to the original content for accurate info. Contact us for any changes.






Related Stocks

SNS 0.350

Comments

Login to comment.