Propel Global bukan lagi syarikat bermasalah kewangan

BeritaHarian Wed, May 31, 2023 02:28pm - 10 months View Original


KUALA LUMPUR: Propel Global Bhd mengumumkan bahawa status klasifikasi PN17 syarikat itu akan ditarik balik bagi keperluan penyenaraian berkuat kuasa hari ini.

Penyedia perkhidmatan minyak dan gas serta bahan kimia khusus hiliran kepada industri minyak dan gas itu menerima surat bertarikh 30 Mei 2023 di mana Bursa Securities Malaysia Bhd telah memutuskan untuk memberikan pengubahsuaian pematuhan berdasarkan keuntungan bersih bagi tempoh kewangan tiga bulan berakhir 31 Disember 2022 dan tempoh kewangan tiga bulan berakhir tiga bulan 31 Mac 2023, berikutan penyiapan pelan regularisasi pada 7 Oktober 2022.

Bursa Securities juga menyatakan bahawa Propel Global tidak lagi mencetuskan mana-mana kriteria di bawah Perenggan 2.1 PN17 keperluan penyenaraian kerana kumpulan telah menetapkan keadaan kewangan dan tahap operasinya.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Propel Global, Angeline Lee, berkata perkembangan itu adalah berita baik untuk syarikat.

"Kami telah bekerja keras untuk keluar daripada status PN17. Prestasi kewangan Kumpulan membuktikan dengan sendirinya kerana kami telah melihat keuntungan tiga suku berturut-turut.

"Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada pasukan kami atas usaha mereka dalam menarik balik status ini," katanya dalam satu kenyataan.

Propel Global memohon untuk dilucutkan status PN17 pada 23 Februari 2023.

The content is a snapshot from Publisher. Refer to the original content for accurate info. Contact us for any changes.






Related Stocks

PGB 0.135

Comments

Login to comment.