Hektar REIT, Universiti Reading jalin kerjasama

BeritaHarian Thu, Nov 30, 2023 02:29pm - 4 months View Original


KUALA LUMPUR: Hektar Asset Management Sdn Bhd, Pengurus Hektar Real Estate Investment Trust (Hektar REIT) menjalin kerjasama dengan Universiti Reading Malaysia.

Ia dalam langkah strategik yang menekankan komitmen Hektar REIT terhadap pembangunan komuniti yang mana menyaksikan satu memorandum persefahaman (MOU) telah ditandatangani dengan Universiti Reading Malaysia, yang menyasarkan pelajar dari Sekolah Perniagaan Henley.

Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Hektar Asset Management, Johari Shukri Jamil, berkata pihaknya teruja dengan kerjasama itu.

"Ia menunjukkan komitmen kami terhadap nilai ESG. Dengan mengharmonikan operasi perniagaan dengan kemampanan, kami berhasrat untuk menetapkan duluan untuk amalan korporat yang bertanggungjawab yang memberi manfaat kepada pihak berkepentingan dan masyarakat secara amnya.

"Ia sememangnya satu peluang untuk kami menyumbang kepada pertumbuhan dan perkembangan minda muda. Ini sejajar dengan matlamat kami untuk mencapai kejayaan perniagaan dan memainkan peranan dalam memupuk bakat masa depan dan memberi kembali kepada komuniti," katanya di sini hari ini.

Mengulas lanjut Johari Shukri berkata, perkongsian ini sejajar dengan dedikasi Hektar REIT untuk menyokong usaha pendidikan dan memupuk kumpulan bakat yang lengkap yang penting untuk kemajuan masyarakat dan kesediaan industri.

Melalui usaha ini, Hektar REIT berhasrat untuk memberi impak positif dengan memupuk pertumbuhan generasi profesional dan pemimpin akan datang. Hektar REIT merancang untuk menawarkan peluang praktikal kepada pelajar melalui program latihan, membolehkan mereka memperoleh pengalaman praktikal yang berharga.

Ini adalah selaras dengan matlamat Hektar REIT untuk merapatkan pembelajaran akademik dengan aplikasi dunia sebenar, memastikan pelajar bersedia dengan baik untuk kerjaya masa depan mereka.

Selain itu, Hektar REIT berharap untuk memperkenalkan Program Pelatih Siswazah pada peringkat seterusnya, memperkayakan lagi pembangunan profesional pelajar.

Hektar REIT berdiri di barisan hadapan anjakan paradigma, mengiktiraf keperluan untuk menyepadukan prinsip ESG ke dalam teras operasinya.

Kerjasama dengan Universiti Reading Malaysia ini menjadi bukti pendekatan proaktif Hektar REIT untuk mengimbangi objektif perniagaan dengan komitmen tulen terhadap kebajikan masyarakat.

The content is a snapshot from Publisher. Refer to the original content for accurate info. Contact us for any changes.






Related Stocks

HEKTAR 0.680

Comments

Login to comment.